Főmenü

110.645
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekvédelmi rendszer online környezetben
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
Diákolimpiai bajnok dzsúdósok az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban
Diákolimpiai bajnok dzsúdósok az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban
Gólyahét 2017`
Gólyahét 2017`
Gólyatábor 2017˙
Gólyatábor 2017˙
Érettségi 2017`
Érettségi 2017`
Ballagás 2017`
Ballagás 2017`
Medve Matek
Medve Matek
Diákközgyűlés
Diákközgyűlés
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Karácsonyi nap
Karácsonyi nap
Ugrás a menüsorra
2017. október 17.
Hedvig
Nyílt napok 2017`
2017.10.17.

Nyílt napok

Árpád Nap az ÁFG-ben
2017.10.13.

2017. szeptember 27-én az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tanulói a hagyományoknak megfelelően Árpád-napon vettek rész. Ezen a napon iskolánk tanulói és pedagógusai közösen utaznak Budapestre és minden osztály az osztályfőnökével maga választhatja ki, hogy milyen intézményt szeretne meglátogatni, hol és hogyan szeretné eltölteni ezt a napot.

Az idei Árpád-napon a 9/A, 9/B és a 10B osztály a Magyar Mezőgazdasági Múzeumot és a Fővárosi Állat - és Növénykertet választotta úticéljául, míg a 11/A diákjai és osztályfőnökük a Terror Háza Múzeumot látogatta meg (egyébként ők is ellátogattak a Mezőgazdasági múzeumba is). A 10/A és a 12/A osztály pedig közösen nézte meg a Hősök terét, a Nemzeti Múzeumot és izgalmas „repülésen” vehetett részt a Zugligeti Libegőn.

Az alábbiakban három ÁFG-s diák élménybeszámolóját olvashatjátok:

„Alig érkeztünk mi gólyák (= kilencedikesek) a középiskolába, máris egy kiránduláson vehettünk részt. Az Árpád-nap szokásainak szellemében Budapestre utaztunk a Mezőgazdasági Múzeumba és a Fővárosi Állatkertbe. Kisteleken, amikor reggel felszálltunk a vonatra, egy rögtönzött „keresd a helyed” játékot játszottunk le, ami az én esetemben elég hosszú ideig tartott… De így sem unatkoztam, jókat beszélgettünk a felsőbb évesekkel. Miután megérkeztünk, először a Mezőgazdasági Múzeumot látogattuk meg. Érdekesek voltak a kiállítások, engem legjobban a lovakkal kapcsolatos tárlat kötött le. Az Állatkertben is rengeteg látnivaló akadt, esetenként vicces élményeket is szereztünk (például a Majomházban). Hangulatunk és jókedvünk tetőfokán indultunk aztán késő délután haza. Az egész Árpád-napra gondolva elmondhatom, hogy lelkes támogatója lettem ennek a nemes hagyománynak.”

(Czinkóczi Ida 9/A)

„A 2017-es Árpád-nap szerdára esett. Reggel a 8:11-es vonattal indultunk a fővárosba. A vonatút nagyon jó hangulatban telt, a tavalyihoz képest most már összeszokottab osztályközösséggel. A közel két órás zötykölődés után végre megérkeztünk Magyarország szívébe. A kirándulásunk első állomása a Hősök tere volt. Utána volt szerencsénk a budapesti metrós tömegközlekedést is kipróbálni. Majd meglátogattuk a Nemzeti Múzeumot, melynek lépcsőin egykor Petőfi elszavalta a Nemzeti Dalt.

A múzeumban látottak később történelem órán is felvetődtek, és kiderült, hogy kik voltak a legalaposabb szemlélődők. Azután egy hosszabb buszos túrának köszönhetően Budán eljutottunk a libegőhöz, ahonnan csodás panoráma tárult elénk: a lábunk előtt hevert egész Budapest, szinte felülnézetből. Délutánra a sétától és az élményektől elcsigázva foglaltuk el a helyünket a vonaton. Nagyon gyorsan eltel ez a nap, és azt hiszem, mindenki nevében elmondhatom, hogy remekül éreztük magunkat.” 

(Bakos Alíz 10/A)

Miután leszálltunk a vonatról, elsétáltunk az Andrássy út 60. szám alatt lévő épülethez, a Terror Háza Múzeumhoz. Kevés várakozás után megérkezett a tárlatvezetőnk is, és miután mindenki megkapta a maga saját fülhallgatóját (amin keresztül a tárlatvezető hangját hallhattuk), elindultunk az épületben. Megtekinthettük a II. világháború alatt és után történt szörnyűségeket. A múzeum nagy részletességgel mutatja be a korszak történelmi eseményeit és számos kínzó –és vallató eszközt is láttunk. A megrázó fényképek és videók mindannyiunkra mély benyomást tettek az ott töltött két és fél, három óra hossza alatt. Osztályunk kíváncsi volt, ezért sok kérdést tettünk fel, a csoportvezető pedig minden kérdésre türelmesen, pontos választ adott. A látogatásunk végén megemlítette, hogy örült annak, hogy ennyire érdeklődőek voltunk.

Egy újabb séta után megérkeztünk a Magyar Mezőgazdasági Múzeumba, ami már kívülről is gyönyörű látványt nyújtott. Gondosan ápolt kert fogadta a várba látogatókat (a Vajdahunyadvár épülete), belülről pedig számos világrekordnak számító szarvas,-őz – és vaddisznótrófeát láthattunk a korabeli földművelő eszközök és kitömött állatok mellett. Egy utolsó hosszabb gyaloglás után maradt még egy kis szabadidőnk is, amit a West Endben töltöttünk el (a legtöbben betértünk a McDonald’s-ba, egy jól megérdemelt sajtburgerre).

Az osztály nevében elmondhatom, hogy az idei Árpád-nap is nagyon sikeres volt, jól éreztük magunkat és a kikapcsolódás mellett némi tudás is ragadt ránk.”

(Mészáros Barna Vajk 11/A)

Gólyaszárnyon 2017`
2017.09.09.
Kommentek

 

Augusztus 29-én reggel kilencre az összes gólya leszállt az ópusztaszeri parókiára, majd miután mindenki felállította és elfoglalta a fészkét, közös ismerkedős gólya programok következtek.

Gólyaszárnyon 2017` 

Amint delet ütött a gólyavekker, szép lassan megindult közel hatvan gólyaláb és a kísérők. A gólyaút ideiglenes vége a Kemencés csárdáig kanyargott.

Gólyaszárnyon 2017` 

Miután közösen elfogyasztottuk az ebédet, gólyagoltunk tovább. A következő szárnycsapásra egy Csillagösvényen találtuk magunkat.

 Gólyaszárnyon 2017`

Miután mindenki kirepült a labirintusból, a négy csapat között komoly számháború indult. A komoly verseny mellett, ugyanis komoly tétek voltak. Négy gólyacsapat mérte össze kreativitását, ügyességét, leleményességét az egész tábor alatt.

Gólyaszárnyon 2017` 

Ami után kellően elfáradtunk, még visszagólyagoltunk a gólyarezidenciánkra. Imre atya invitált minket egy rövid misére is, amit öt órakor kezdtünk. A békacomb krémes kenyér elfogyasztása után a kora estét főként szabadabb programok jellemezték, de a közös gólyajáték megint elmaradhatatlan volt. A gólyapecérek kitervelték, hogy gólyabátorságot fognak este mérni. Egy erdős-pusztás területre szárnyaltunk ki mindannyian, ahol még a madár sem jár. Négy állomáson várták a gólyapecérek a jómadarak érkezését, ahova térképek segítségével jutottak el. Továbbra is fent állt a komoly verseny, és a komoly pontszerzési lehetőségek. Itt minden pozitív és negatív megszólalást komolyan pontoztunk.

 Gólyaszárnyon 2017`

Egy-egy gólyasikoly néha elhangzott, de kerültek ki nagyon komoly madárpók szelídítők is a gólyabagázsból. Visszaszárnyalás után fürdés és gólyatakarodó következett, de azért érezhetően sokáig állt a gólyabál. Főleg a másnap adta vissza, ugyanis a csőr kisebb, a lábak pedig lassabbak lettek. Szabad és játékos programok után délben újra berepültük a Kemencést oda-vissza, majd kora délután szépen gyülekeztek a gólyacsomagok.

 Gólyaszárnyon 2017`

A komoly verseny komoly eredményhirdetése után átvehették a csapatok a komoly ajándékokat. Miután a gólyafészkek kitisztultak és a gólyasátrak is elbomlottak, szépen elkezdtek a gólyák az otthoni fészkükbe szállingózni.   

 

Barna Barbi 10/A

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!
Diákolimpiai bajnok dzsúdósok az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban
2017.06.15.

diákolimpiaBalogh Sára és Travány Kata iskolánk 10. A osztályos tanulói évek óta kiválóan dzsúdóznak és remek eredményeket értek el az idei versenyszezonban is.

Balogh Sára 70 kg-os súlycsoportban 1. helyezést ért el a Junior Diákolimpián, 2. helyen áll a Felnőtt Országos Rangsor versenyen, 3. helyezést ért el a Junior Országos Bajnokságon, a Junior Magyar Kupán és a Junior Országos Rangsor versenyen és szerzett egy 5. helyet a Felnőtt Országos Bajnokságon.

Travány Kata 57 és 63 kg-os súlycsoportban is versenyzett. Az Ifjúsági Diákolimpián 2. helyet szerzett, a Junior Diákolimpián 3. helyezett lett. A Junior Országos Rangsor versenyen és az Ifjúsági Országos Rangsor versenyen is 3. helyen áll az 57 kg-os súlycsoportban. Ugyanebben a súlycsoportban 3. helyezett lett az Ifjúsági Országos Bajnokságon és 7. a Felnőtt Országos Bajnokságon. 63 kg-ban egyaránt 3. helyet szerzett az Ifjúsági Magyar Kupán és a Junior Országos Bajnokságon.

Gratulálunk az eddig elért sportsikerekhez, büszkék vagyunk rájuk, hogy iskolánk hírnevét öregbítették a Diákolimpiákon és további sikeres felkészülést, eredményes versenyzést kívánunk!

Kiemelkedő teljesítményű iskolák között az Árpád Fejdelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium
2017.03.08.

 

Az Oktatási Hivatal közzé tett egy tanulmányt, amely a 2015. évi Országos kompetenciamérés adatai alapján legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolákról szól.

Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.

A legalapvetőbb információ a tanulók szövegértés és matematikateljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola hogyan teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest.

Ugyanakkor egy iskola teljesítményét és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez, a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt.

Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján „megjósolható", pontosabban megbecsülhető annak a csoportnak a várható tanulmányi teljesítménye.

Vannak olyan intézmények, amelyek pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, ezzel is szolgálva a társadalmi mobilitást. A magasabb átlagteljesítményű intézmények esetében ugyanez azt jelenti, hogy kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket.

Hasonlóan erős az összefüggés a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. A korábbi mérési eredményekből „megjósolható", pontosabban megbecsülhető a gyerekek későbbi teljesítménye.

Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák is, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.

Az Oktatási Hivatal célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar pedagógiai gyakorlat kiemelkedő teljesítményeire. Ennek érdekében nyilvánosságra hozzuk azoknak az iskoláknak a névsorát, amelyek a fenti két szempont valamelyike alapján az átlagosnál jobb eredményekkel rendelkeznek.

A legjobb fejlesztő hatást elérő magyarországi iskolák listáján szerepel matematikából és szövegértésből is a kisteleki Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium.

Forrás:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak