Főmenü

85.583
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekjogi képviselő eleérhetőségei
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
Medve Matek
Medve Matek
Diákközgyűlés
Diákközgyűlés
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Karácsonyi nap
Karácsonyi nap
Adventi gyertyagyújtás
Adventi gyertyagyújtás
Törd a fejed 2016`
Törd a fejed 2016`
Gazdálkodj okosan 2016`
Gazdálkodj okosan 2016`
XI. Árpád Informatika Verseny
XI. Árpád Informatika Verseny
Angol nyelvi vetélkedő 2016`
Angol nyelvi vetélkedő 2016`
Ugrás a menüsorra
2017. április 30.
Katalin, Kitti
Kisteleki kosárlabda torna
2017.04.24.
Kommentek

Nevezési lap

Kisteleki kosárlabda torna

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!
A Medve Matekról
2017.04.08.

2017. 03. 25-én rendezték meg Újszegeden, az Erzsébet ligetben, a Medve Matekversenyt, amire hat csoportot neveztünk sulinkból.  

   Az odautunk jó hangulatban telt, a buszon futott össze az egész brigád, majd izgatottan pattantunk le a Mars téren. Közösen, sétálva érkeztünk a helyszínre, ahol Lazányi Etelka Tanárnő már tűkön ülve várt minket, hiszen Hegedűsné Kővágó Katalin Tanárnővel, ők is versenyeztek, és Aranymedve fokozatra avanzsáltak.   

   A résztvevők érkezési hangulatát fokozta a kabalamedve, aki free hug táblával a kezében rohangászott, és néha meg-megállt egy gyors szelfire.

 Ahogy átvettük az útilapunkat, és az elemózsiát, még jutott időnk a verseny előtti energiáinkat levezetni egy közös bemelegítéssel. Na jó, őszintén, ezt ellógtuk…   

  Magát a versenyt azért tituláljuk diák szemmel nézve különlegesnek, mert a szabadban rendezték, és mégis tudással, valamint tapasztalatokkal gyarapodtunk. Valljuk meg, ha a tanulásra gondolunk, akkor először a zárt iskolai terem jut eszünkbe.

Igaz, a mi csapatunk nem ért el minősítést, de nekünk nem is ez volt az első. Kicsit inkább poénosra vettük a figurát, és nevettünk a saját ügyetlenkedéseinken. A versenyek megoldásának szisztémája szerint, és visszagondolás után, mindenki rálépett egy körpályára. Az állomások a kezdésnél kapott térképen voltak megjelölve. Az útilapunkon rajta volt a csapatszámunk, ide könyvelték el az időt, és a teljesített feladatainkat. Na, már most, a csavar az volt az egész sztoriban, hogy a teljesített feladatok alatt mi nem tudhattuk, hogy jó-e a megoldásunk, avagy rossz. Addig küldözgettek minket abban a négy állomásban, amíg az elrontott feladatot ki nem javítottuk helyesre. Persze mindig ugyanazokat a feladatokat kaptuk, és azt is nekünk kellett kitalálni, hogy melyik a helytelen. Amikor már harmadjára kaptuk vissza az első állomás feladatát, egy kicsit zárlatosak lettünk, finoman fogalmazva. Aztán, Isteni sugallatra benyögtük a helyes választ, tovább küldtek minket egy újabb körpályára, amit aztán a 9/B-sek társaságában töltöttünk. A maradék időt megfáradva, inkább végig beszélgettük, és mindenki egy kisebb élménybeszámolót tartott az addig történtekről.        

   Az eredményhirdetésen a legtöbbet sétáló csapatokat és a legtöbb csapattal nevező iskolát is díjazták.   

   Mi nagyon élveztük a versenyt, mert igazából nem is annak fogtuk fel, hanem közös időtöltésnek. Innen is köszönjük Hegedűsné Kővágó Katalin Tanárnőnek ezt a kis kirándulást.    

 

Bárkányi Mónika és Barna Barbara      9/A




Medve Matek
Medve Matek
Medve Matek
Medve Matek
Medve Matek
Medve Matek
Medve Matek
Kiemelkedő teljesítményű iskolák között az Árpád Fejdelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium
2017.03.08.

 

Az Oktatási Hivatal közzé tett egy tanulmányt, amely a 2015. évi Országos kompetenciamérés adatai alapján legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolákról szól.

Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.

A legalapvetőbb információ a tanulók szövegértés és matematikateljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola hogyan teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest.

Ugyanakkor egy iskola teljesítményét és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez, a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt.

Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján „megjósolható", pontosabban megbecsülhető annak a csoportnak a várható tanulmányi teljesítménye.

Vannak olyan intézmények, amelyek pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, ezzel is szolgálva a társadalmi mobilitást. A magasabb átlagteljesítményű intézmények esetében ugyanez azt jelenti, hogy kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket.

Hasonlóan erős az összefüggés a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. A korábbi mérési eredményekből „megjósolható", pontosabban megbecsülhető a gyerekek későbbi teljesítménye.

Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák is, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.

Az Oktatási Hivatal célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar pedagógiai gyakorlat kiemelkedő teljesítményeire. Ennek érdekében nyilvánosságra hozzuk azoknak az iskoláknak a névsorát, amelyek a fenti két szempont valamelyike alapján az átlagosnál jobb eredményekkel rendelkeznek.

A legjobb fejlesztő hatást elérő magyarországi iskolák listáján szerepel matematikából és szövegértésből is a kisteleki Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium.

Forrás:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak

Szalagtűző Bál 2017`
2017.02.21.

2017. február 17-én került sor az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium szalagavató báljára a Sportcsarnokban. Nagyon sokan segítettek, hogy igényes, magas színvonalú és a jelenlévők számára feledhetetlen élményeket nyújtó estét rendezhessünk 12.-eseink tiszteletére. A bál megvalósításához nyújtott támogatásáért szeretnénk az alábbiakban köszönetet mondani: a szervezésért és lebonyolításért iskolánk dolgozóinak és tanulóinak, a kiváló műsorért a 11.-es diákoknak és osztályfőnöküknek, Hegedűsné Kővágó Katalinnak, a tánckoreográfiákért Vozár Boglárkának. A műsorban gyönyörű dal, fúvószenekari produkció és egy hegedűn előadott szám is szerepelt, amelyek betanításáért szeretnénk köszönetet mondani Horváth Ágnesnek,  Pópityné Várhidi Zsuzsannának, Kalmár Gergelynek és Kovács Eszternek a zongorakíséretért. A helyszínül szolgáló Sportcsarnok biztosításáért és dekorációjáért Tóthné Tóth Annának, a hangtechnikáért és a báli muzsikáért Holota Lászlónak és Holota Istvánnak, az ízletes vacsoráért az Aqua Hotelnek, a különleges, művészi nyitótáncok betanításáért Vozár Boglárkának szeretnénk köszönetet mondani. Köszönet illeti a szülőket és a szülői munkaközösség tagjait az előkészületekért, a tombolatárgyak gyűjtéséért és a bál zökkenőmentes lebonyolításáért. Az est hagyományaihoz hozzátartozik, hogy ünnepélyesen köszönjük meg a 4 éven keresztül aktívan segítő 12.-es szülőknek a közösségi munkájukat. Ebben az évben Sándor Tibornénak, Mester Klárának és Mucsiné Varga Anikónak szólt a virág és a köszönet. Külön köszönetet szeretnénk mondani a tombolatárgyak felajánlóinak, hogy adományaikkal támogatták a bál eredményessé tételét, amelyből a 12. osztályosok tablójának elkészítését, a Diákönkormányzat és a Kisteleki Középiskoláért és Tanulóiért Alapítvány működését tudjuk finanszírozni:

9. B osztály, 10. A osztály, 11.A osztály, 100 Ft-os bolt Juhász Attila, Aqua Hotel, Balázs Anikó fitness edző, Bitó Lajosné papírboltja, Bozó József, Central Kávézó Bárdos Attila, Csíszár Péterné és családja, Csoki-Vin ajándéküzlet, Darabos Pékség, Dorogi András és családja, Dr. Kiss és Társa Gyógyászati Bolt, Dupla D 2000 Bt., Fifi Papírbolt, György László és családja, Gyuris Sándor, Gyurkovits Róbert és családja, Happy Dog- Kunstár Attila, Harmath Erika- autómosó, Házépítők Áruháza, Hegedűs ABC, Ibiza Szépségszalon, Ibolya Drogéria, Inno PC, K&H Bank, Kedvenc Pékség, Kék Láng ABC, Kígyó Patika, Kovács Erika kozmetikus, Kovács Tünde kozmetikus, Kreatív Baglyocskák, Lottózó- Gyulainé Edit és Somogyiné Andi, Magmaplus Kft., Pálma Cukrászda, Pigniczki és Társa Bt., Rigó Virágüzlet, Sági Farm Kft., Sándor Tibor és családja, Simonné Ráti Éva, Szabó Zoltán órás, Szent Imre Patika, Szivárvány Ajándék- Kucsora Antalné, Szombathelyi Árpád festőművész, Torony ABC, Tóth László és családja,  Vertigo Web, Viktória Optika, Zefír Cukrászda.           

Tóth Gabriella

igazgató



Szalagtűző Bál 2017`

Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
Szalagtűző Bál 2017`
KISTELEKI GIMNAZISTÁK A GULÁG VETÉLKEDŐN
2017.01.23.
Kommentek

2016 februárjában kezdődött és idén februárban zárul a magyar kormány Emberi Erőforrás és Támogatáskezelő szervezete által szervezett és támogatott Gulág Emlékév.

 Vargha Tamás a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára tavaly februárban a következő szavakkal emlékezett a kommunizmus áldozatainak emléknapján az áldozatokra: „ A hősök ma is velünk élnek, még együtt emlékezhetünk azokkal, akiknek erkölcsi tartása áttörte a kommunista diktatúra falait, az ő életpályájuk legyen tanulság mindannyiunk számára.” A Gulág mozaikszó jelentése: Javítómunka-táborok Főigazgatósága. A munkatáborok rendszere behálózta az egész sztálini Szovjetuniót, jelentős részük még a bolsevikok hatalomra jutásának (1917) következtében jött létre. Az 1920-as és 1950-es évek között több tízmillió ember raboskodott ezekben a lágerekben, köztük kb. 800 ezer magyar honfitársunk, akik közül kettőszázezren (más becslések szerint háromszázezren) soha nem tértek haza, elpusztultak a tábori élet poklában: éhínség, járványok és az őrök brutalitásának következtében. A rendszerváltás előtti szocialista időszakban tilos volt minderről beszélni és annak ellenére, hogy napjainkban sorra jelennek meg a témával foglalkozó kiadványok, a történelemoktatásban és a köztudatban sem sikerült még méltó módon kezelni a magyar történelem ezen epizódját.

    A Gulág Emlékbizottság szervezésében országos történelem versenyre került sor, melyre 83 középiskola csapata jelentkezett, köztük a kisteleki Árpád Fejedelem Gimnázium és Szakgimnázium csapata is (Bartos-Elekes Katalin, Balogh Kata, Remzső Stefi 12/A osztályos tanulók). Az első két internetes forduló a versenyzők lexikális tudását tette próbára, a meglehetősen terjedelmes szakirodalom alapján. A két netes forduló után iskolánk csapata a 6. helyen jutott tovább a szóbeli döntőbe, melynek színhelye a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem volt (ez alkalomra egy dolgozatot és egy prezentációt kellett készíteni egy általunk szabadon választott személyről s az ő sorsán keresztül bemutatni a Gulág világ poklát). A döntőbe jutott csapatok színvonalas vetélkedőben küzdöttek meg egymással egy írásbeli és egy szóbeli fordulóban. Az írásbeli részben képfelismerés, idézet felismerés és vaktérképes feladatok állították komoly próbatétel elé a középiskolás diákokat. A szóbeli döntőbe az írásbeli forduló első hat helyezettje jutott be, sajnos az AFG tanulóinak ez nem sikerült.

    A vetélkedőt rendkívül színvonalasan szervezték meg, a megnyitón például egy kilencvenéves, a Gulágot megjárt költő és műfordító, Galgóczy Árpád is felszólalt. A hattagú szakmai zsűri tagjai a korszak legismertebb kutatói voltak ( a zsűri elnöke Dr. Ujváry Gábor). Az írásbeli és a szóbeli forduló szünetében pedig a Madách Tánc – és Színművészeti Szakgimnázium tanulóinak mozgásszínházát tekinthettük meg: az általuk előadott lágertörténet igazán szívbe markolóan sikerült.

A délutáni eredményhirdetésen a résztvevő csapatok értékes jutalmakat vehettek át: Az AFG-s diákok részvételét könyvcsomaggal honorálták a szervezők. A díjakat Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, valamint Menczer Erzsébet a SZORAKÉSZ ( A Szovjetunióban Volt Magyar Politikai Rabok és Kényszermunkások Szervezete) elnöke adta át a csapatok képviselőinek és a felkészítő tanáraiknak.

2017. február 24-25-én, Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara épületében kerül sor egy diákkonferenciára és workshopra a Gulág témakörével kapcsolatban, melyre az AFG csapatát is meghívták.

 

Jeremiás Csaba

felkészítő tanár

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!



Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Gulág vetélkedő
Nyílt napjainkról
2016.11.30.

2016. november 14.-24. között rendeztük meg iskolánkban a hagyományos Nyílt Napokat, ahol a helyi és környező települések 8. osztályosainak mutattuk be közelebbről a gimnáziumi és szakgimnáziumi képzéseinket, az iskolát és az itt folyó munkát.

Sok településről (Kistelek, Baks, Kömpöc, Pusztaszer, Forráskút, Csengele, Csanytelek, Szeged, Ópusztaszer, Petőfiszállás, Tömörkény, Gádoros stb.) nagy számban érkeztek az általános iskolás tanulók és reméljük kellemes élményekkel távoztak a délelőtti és a délutáni programokról egyaránt.

Ezeken a napokon délelőtt lehetőségük nyílt a tanulóknak órákat látogatni, megtapasztalni, hogy milyen színvonalúak az órák, milyen tárgyakat lehet itt tanulni és milyen a középiskolások élete.

Délutánonként vetélkedőket szerveztünk az általános iskolások 7.-8. osztályosai illetve középiskolás tanulóink számára, ahol jó hangulatban, leleményességet és ügyességet, némi szakmai jártasságot igénylő feladatokban mérték össze tudásukat a tanulók. Az egyes vetélkedőkön az alábbi eredmények születtek:

 

„Törd a fejed” matematika verseny:

 

7.-8. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Balogh Sára

Tóth Panna

Csurgó Kristóf

Terhes László

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Baks, 8.o)

 

II. helyezett csapat:

Gábor Dóra
Muhel Anna
Kis Nikolett
Szilágyi Péter

 (Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.b)

 

III. helyezett csapat:

Gulyás Anita

Katona Johanna

Kormányos Angéla

Pigniczki Attila

 (Csengelei Általános Iskola, 8.o)

 

IV. helyezett csapat:

Székesi Dorina

Csanki Szandra

Perecz Fanni

Pataki Alexandra

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.c)

 

 

V. helyezett csapat:

Varga Sándor

Czinege Viktor

Horváth Orsolya

Szűcs Bálint

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Pusztaszer, 8.o)

 

 

9.-12. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Biro Denis

Nagyillés Gáspár Bence

Balogh Kata

Juhász Gábor 

(ÁFG 12. a)

 

II. helyezett csapat:

Szabó Péter

Mészáros Barna Vajk

Balogh Sára

Varga Brigitta

(ÁFG 10.a)

III. helyezett csapat:

Domonics Ákos

Kreiniker Ákos

Koncz Gábor Richárd

Kővágó Ádám

(ÁFG 11.a)

                       

                                              

Német nyelvi verseny:

Egy kategóriában indultak a tanulók.

I. helyezett csapat:

Mészáros Barna Vajk

Kothencz Kata

Bartos-Elekes Éva

Horváth Patrícia

(ÁFG 10.a osztály csapata)

 

II. helyezett csapat:

Tóth Alexandra

Micheli Dominik

Szabó Péter

Tóth Noémi

(ÁFG 10. a osztály csapata)

 

III. helyezett csapat:

Kővágó Ádám

Rácz Ágnes

Molnár Fanni

Kaszás Julietta

Dóka Viktória

(ÁFG 11. és 12. a osztály)

 

Angol nyelvi verseny:

7.-8. osztályosok

I. helyezett csapat:

Bárkányi Lili Viola

Buják Napsugár

Kálmán Anna

Süli Bendegúz 

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 

II. helyezett csapat:

Sulik Helga

Papp Kitti

Szunyi Kata

Tóth Szabolcs                        

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 

III. helyezett csapat:

Balogh Sára,

Dobos Flóra,

Tóth Panna,

Csurgó Kristóf

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Baks, 8.o)

 

9.-10. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Mészáros Barna Vajk

Gyurkovits Róbert

Szabó Péter

Rúzsa Viktor

(ÁFG 10.a)

 

II. helyezett csapat:

Bartos- Elekes Éva

Horváth Patrícia

Kothencz Kata

Micheli Dominik

(ÁFG 10.a)

 

III. helyezett csapat:

Tóth Alexandra

Czinege Erik

Bitó Zsolt

(ÁFG 10.a)

 

                                                      

11.-12. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Molnár Fanni

Nagy Szilvia

Rácz Ágnes

Sárosi Róbert

(ÁFG 11.a)

 

II. helyezett csapat:

Nagy Dávid

Győrfy Ádám

Koncz Gábor

Domonics Ákos

(ÁFG 11.a)

 

III. helyezett csapat:

Csendes Boglárka

Balogh Kata

Muhel Alexandra

Huszák Sára                          

(ÁFG 12.a)

 

„Gazdálkodj okosan” vetélkedő:

 

7.-8. osztályos kategóriában indultak a tanulók.

I. helyezett csapat:

Horváth Attila

Révász Tamás

Csanki Máté Csaba

Kovács Kamilla

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. c)

 

II. helyezett csapat:

Csanki Szandra Zsóka

Perecz Fanni

Székesi Dorina

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. c)

 

III. helyezett csapat:

Kis Nikolett

Susánszki Donát Marcell

Horváth Barnabás

Muhel Anna

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. b)

 

XI. Árpád Informatika vetélkedő:

4.-8. osztályos kategóriában indultak a tanulók.

 I. helyezett: Süli Bendegúz

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 II. helyezett: Tóth Ármin

(Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, 8.o)

 III. helyezett: Berta Bence

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 5.c)

 

 

Gratulálunk minden résztvevőnek, köszönjük, hogy ellátogattak hozzánk és reméljük jól érezték magukat programjainkon.

 

                                                           Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tantestülete

 

Gólyatábor 2016
2016.09.08.
Kommentek

2016. augusztus 29 – 30. között került sor a hagyományos AFG-s gólyatáborra Ópusztaszeren a templom melletti katolikus plébániához tartozó vendégházban.

    A reggeli gyülekező az Árpád Fejedelem Gimnázium és Szakgimnázium előtt volt és onnan indultunk biciklivel a szomszédos településre. Akinek esetleg nem volt biciklije (mert például távolabbi településről érkezett), azt autóval vitték ki a tanárok. A szállás elfoglalása után rögtön ismerkedő játékokkal foglaltuk el magunkat. Az első játék egy memórialánc volt, ebben nevünk mellé egy a keresztnevünk kezdőbetűjével kezdődő állatnevet kellett mondanunk és persze megjegyeznünk a többiekét. Ezután a „Fusson, akinek a…” elnevezésű játékot játszottuk, amely rendkívül viccesnek bizonyult és nagyon sokat nevettünk egymáson.

   A finom ebéd elfogyasztása után egy kis pihenő következett, majd két lovaskocsin kocsikázni indultak a két kilencedik osztály gólyái. Körülbelül egy óra alatt bejártuk Ópusztaszert és ez a program is nagyon jó hangulatban telt el. Visszaérkezésünkkor Kormány-Elekes Gabriella tanárnő már javában főzte a gulyáslevest, melynek elfogyasztása közben lehetőség adódott arra, hogy azokat is jobban megismerjük, akiket esetleg még nem ismertünk meg a korábbi foglalkozások, programok alatt. Késő délután még egy erdei zászlókereső versenyre is sor került.  A gólyák többsége többágyas szobákban, kisebb része pedig sátorban aludt az éjszaka folyamán. Vagyis alig aludt, mert az éjszaka nagyobb része folyamatos beszélgetéssel, viccelődéssel telt el.

   Reggel szerencsére viszonylag sokáig aludhattunk és a reggeli elfogyasztása után a fiúk focizni indultak Jeremiás Csaba tanár úr vezetésével. Az idő nagyszerű volt, a srácok rendesen elfáradva tértek vissza a szállásra. Ezalatt Nemes Nagy Adrienn tanárnő vezetésével a lányok rendet raktak, összepakoltak majd pedig beszélgettek.

   Az ebéd elfogyasztására az ópusztaszeri Kemencés Csárdában került sor. Visszatérve összecsomagoltuk a sátrakat és elkezdtünk készülődni a hazainduláshoz.

    Nagyon jól érezük magunkat, mert a foglalkozások humorosak, kreatívak voltak. Sikerült jobban megismernünk egymást és leendő osztályfőnökeinket (Nemes Nagy Adrienn tanárnő a szakgimnazistáké, Jeremiás Csaba tanár úr a gimnazistáké). A gólyatábor jó alkalom volt arra, hogy a kilencedikes osztályok összekovácsolódva kezdjék meg középiskolai tanulmányaikat.

   Köszönjük Kormány-Elekes Gabriella Diákönkormányzatot segítő tanárnőnek a tábor megszervezését és Molnár Fanni tizenegyedikes, valamint Babos Kitti tizedikes diákönkormányzatos tanulóknak a programok lebonyolításában nyújtott segítségét, ezenkívül Antal Imre plébános úrnak, hogy iskolánk rendelkezésére bocsájtotta a vendégházat!

 

 

Sugár Viktória és Sutka Máté

Kilencedikes gólyák

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!



Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.