Főmenü

75.247
MW
Informatika verseny
Gyermekjogi képviselő eleérhetőségei
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
Szakgimnáziumi képzés
Szakgimnáziumi képzés
Gimnáziumi képzés
Gimnáziumi képzés
Gratulálunk!
Gratulálunk!
Törd a fejed 2016`
Törd a fejed 2016`
Gazdálkodj okosan 2016`
Gazdálkodj okosan 2016`
XI. Árpád Informatika Verseny
XI. Árpád Informatika Verseny
Angol nyelvi vetélkedő 2016`
Angol nyelvi vetélkedő 2016`
Német nyelvi vetélkedő 2016`
Német nyelvi vetélkedő 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Október 23-i műsor
Október 23-i műsor
Ugrás a menüsorra
2016. december 8.
Mária
Nyílt napjainkról
2016.11.30.

2016. november 14.-24. között rendeztük meg iskolánkban a hagyományos Nyílt Napokat, ahol a helyi és környező települések 8. osztályosainak mutattuk be közelebbről a gimnáziumi és szakgimnáziumi képzéseinket, az iskolát és az itt folyó munkát.

Sok településről (Kistelek, Baks, Kömpöc, Pusztaszer, Forráskút, Csengele, Csanytelek, Szeged, Ópusztaszer, Petőfiszállás, Tömörkény, Gádoros stb.) nagy számban érkeztek az általános iskolás tanulók és reméljük kellemes élményekkel távoztak a délelőtti és a délutáni programokról egyaránt.

Ezeken a napokon délelőtt lehetőségük nyílt a tanulóknak órákat látogatni, megtapasztalni, hogy milyen színvonalúak az órák, milyen tárgyakat lehet itt tanulni és milyen a középiskolások élete.

Délutánonként vetélkedőket szerveztünk az általános iskolások 7.-8. osztályosai illetve középiskolás tanulóink számára, ahol jó hangulatban, leleményességet és ügyességet, némi szakmai jártasságot igénylő feladatokban mérték össze tudásukat a tanulók. Az egyes vetélkedőkön az alábbi eredmények születtek:

 

„Törd a fejed” matematika verseny:

 

7.-8. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Balogh Sára

Tóth Panna

Csurgó Kristóf

Terhes László

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Baks, 8.o)

 

II. helyezett csapat:

Gábor Dóra
Muhel Anna
Kis Nikolett
Szilágyi Péter

 (Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.b)

 

III. helyezett csapat:

Gulyás Anita

Katona Johanna

Kormányos Angéla

Pigniczki Attila

 (Csengelei Általános Iskola, 8.o)

 

IV. helyezett csapat:

Székesi Dorina

Csanki Szandra

Perecz Fanni

Pataki Alexandra

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.c)

 

 

V. helyezett csapat:

Varga Sándor

Czinege Viktor

Horváth Orsolya

Szűcs Bálint

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Pusztaszer, 8.o)

 

 

9.-12. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Biro Denis

Nagyillés Gáspár Bence

Balogh Kata

Juhász Gábor 

(ÁFG 12. a)

 

II. helyezett csapat:

Szabó Péter

Mészáros Barna Vajk

Balogh Sára

Varga Brigitta

(ÁFG 10.a)

III. helyezett csapat:

Domonics Ákos

Kreiniker Ákos

Koncz Gábor Richárd

Kővágó Ádám

(ÁFG 11.a)

                       

                                              

Német nyelvi verseny:

Egy kategóriában indultak a tanulók.

I. helyezett csapat:

Mészáros Barna Vajk

Kothencz Kata

Bartos-Elekes Éva

Horváth Patrícia

(ÁFG 10.a osztály csapata)

 

II. helyezett csapat:

Tóth Alexandra

Micheli Dominik

Szabó Péter

Tóth Noémi

(ÁFG 10. a osztály csapata)

 

III. helyezett csapat:

Kővágó Ádám

Rácz Ágnes

Molnár Fanni

Kaszás Julietta

Dóka Viktória

(ÁFG 11. és 12. a osztály)

 

Angol nyelvi verseny:

7.-8. osztályosok

I. helyezett csapat:

Bárkányi Lili Viola

Buják Napsugár

Kálmán Anna

Süli Bendegúz 

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 

II. helyezett csapat:

Sulik Helga

Papp Kitti

Szunyi Kata

Tóth Szabolcs                        

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 

III. helyezett csapat:

Balogh Sára,

Dobos Flóra,

Tóth Panna,

Csurgó Kristóf

(Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Baks, 8.o)

 

9.-10. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Mészáros Barna Vajk

Gyurkovits Róbert

Szabó Péter

Rúzsa Viktor

(ÁFG 10.a)

 

II. helyezett csapat:

Bartos- Elekes Éva

Horváth Patrícia

Kothencz Kata

Micheli Dominik

(ÁFG 10.a)

 

III. helyezett csapat:

Tóth Alexandra

Czinege Erik

Bitó Zsolt

(ÁFG 10.a)

 

                                                      

11.-12. osztályosok:

I. helyezett csapat:

Molnár Fanni

Nagy Szilvia

Rácz Ágnes

Sárosi Róbert

(ÁFG 11.a)

 

II. helyezett csapat:

Nagy Dávid

Győrfy Ádám

Koncz Gábor

Domonics Ákos

(ÁFG 11.a)

 

III. helyezett csapat:

Csendes Boglárka

Balogh Kata

Muhel Alexandra

Huszák Sára                          

(ÁFG 12.a)

 

„Gazdálkodj okosan” vetélkedő:

 

7.-8. osztályos kategóriában indultak a tanulók.

I. helyezett csapat:

Horváth Attila

Révász Tamás

Csanki Máté Csaba

Kovács Kamilla

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. c)

 

II. helyezett csapat:

Csanki Szandra Zsóka

Perecz Fanni

Székesi Dorina

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. c)

 

III. helyezett csapat:

Kis Nikolett

Susánszki Donát Marcell

Horváth Barnabás

Muhel Anna

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8. b)

 

XI. Árpád Informatika vetélkedő:

4.-8. osztályos kategóriában indultak a tanulók.

 I. helyezett: Süli Bendegúz

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 8.a)

 II. helyezett: Tóth Ármin

(Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, 8.o)

 III. helyezett: Berta Bence

(Kisteleki Általános Iskola és Kollégium, 5.c)

 

 

Gratulálunk minden résztvevőnek, köszönjük, hogy ellátogattak hozzánk és reméljük jól érezték magukat programjainkon.

 

                                                           Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tantestülete

 

500 like!!!
2016.11.28.

500 like!!!

500 like!!!

Börze 2016`
2016.11.09.

2016. október 20-án és 21-én az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium is képviseltette magát a szegedi ifjúsági házban évről évre megrendezésre kerülő szakmai börzén. A hagyományosnak mondható rendezvényen számos más középfokú, felsőfokú intézmény mellett iskolánknak is lehetősége volt bemutatnia képzési lehetőségeit a továbbtanulni vágyó diákok számára. Tanulóink, pedagógusaink és a rendelkezésre álló marketing szóróanyagok, technikai eszközök, ajándékok és a színpadon előadott táncprodukciók segítségével igyekeztünk minél színesebb képet adni iskolánk képzéseiről, lehetőségeiről minden érdeklődő számára.

Ezúton is köszönetünket fejezzük ki iskolánk két versenytánc párosának a börzén nyújtott színvonalas táncprodukciójáért: Sebesi Daniella és Novák István 10/A osztályos tanulóknak, valamint Bitó Zsolt 10/A. osztályos tanulónak és táncpartnerének, Forgács Annának.

 

Sisák Erzsébet



 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -

Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Börze 2016`
Gimnáziumi képzés
2016.10.24.
Kommentek

01-kód

 

02-kód

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!
Szakgimnáziumi képzés
2016.10.24.
Kommentek

Szakgimnáziumi képzés

Szakgimnáziumi képzés

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!
Gólyahét az ÁFG-ben
2016.10.17.
Kommentek

2016. szeptember 26 - 30 között zajlott iskolánk egyik legviccesebb programsorozata, az ÁFG-s gólyahét. Ahogy azt már megszokhattuk, a 12. évfolyamosok készítették elő és „vezényelték le” a hét eseményeit. Különféle vicces feladatok elvégzésére, a gólyák bemutatkozására került sor, és természetesen az elmaradhatatlan gólyaesküvel zárult a gólyahét: a kilencedikes osztályok immár „teljes jogúakká” válhattak az iskola közösségén belül.

     A gólyahét programjáról álljon itt két érintett, Lévai Adrienn (9/B) és Barna Barbara (9/a) beszámolója!

„ Szeptember 26. (hétfő): láthatósági mellényben kellett iskolába jönnünk. A nagyszünetben sorversenyre került sor a két kilencedikes osztály között. A feladatok inkább humorosak voltak, mint nehezek, de azért jól megizzasztottak bennünket.

Szeptember 27.(kedd): felmosó vödörben kellett hoznunk az iskolai felszerelésünket. Ezen a napon mutatkozott be a 9/a osztály. Gitárkísérettel egy dalt adtak elő (a Nézését meg a járását … átköltött szöveggel, ballada stílusban), utána pedig az egész osztály táncra perdült, közös koreográfiára.

Szeptember 28. (szerda): Pizsamában illetve gumicsizmában vagy mamuszban jöttünk az iskolába . A 9/b mutatkozott be a nagyszünetben: egy táncos produkcióval arattunk nagy sikert. Remélem az osztályfőnökünk büszke volt ránk!

Szeptember 29. (csütörtök): az ÁFG-ben dolgozó tanároknak való beöltözés volt a napi feladat. A legnagyobb sikert a Molnár Péter tanár úrnak beöltözöttek aratták.

Az iskola közössége előtt került sor a gólyaavatásra. Előtte azonban kihirdették, hogy a gólyahéten nyújtott teljesítménye alapján Barna Barbara és Bácskai Botond érdemelték ki a Szupergólya címet. Ezután következett a gólyaeskü: ünnepélyesen meg kellett fogadnunk, hogy betartjuk az iskola szabályait (persze az eskü szövege mindenféle vicces fogadalmat tartalmazott). Már kezdtünk örülni, hogy végre mehetünk órára, amikor jött a ráadás: meg kellett ennünk egy olyan nápolyit, amelyik májkrémmel, pirosarannyal és mustárral volt bekenve.

Szeptember 30. (péntek): a lányok Shreknek, a fiúk Fionának öltöztek be. Ezt a feladatot csak mi, a 9/b osztályosok tudtuk teljesíteni!”    ( Lévai Adrienn 9/b)

 

„ Szeptember utolsó hetében került megrendezésre a gólyahét. Mi már előző héten nekikezdtünk megszervezni a bemutatkozásunkat. Egy tánccal készültünk, amelyet a kollégista osztálytársaink tanítottak be az osztálynak. Mindez elég gyorsan ment, de úgy éreztük, hogy önmagában ez kevés lesz majd. Egy közös éneklés összehangolása volt a következő nagy kihívás, de szerencsére ez is jól alakult. Az iskola előtti bemutatkozásban számomra az volt a legpozitívabb élmény, hogy az osztályom képes volt csapatként működni, még akkor is, ha kezdetben sokan nem is ismertük közelebbről egymást.

     A gólyahéten voltak olyan feladatok is, hogy például láthatósági mellényben vagy éppen pizsamában kellett az egész tanítási nap alatt lenni. Igazság szerint a negyedik óra után már kezdtem kissé kényelmetlenül érezni magam a „munkaruhámban”, de azért kibírtam én is és a többi kilencedikes is.”    Barna Barbara (9/a)

      A kilencedikes gólyák ezúton szeretnének köszönetet mondani a 12/a osztálynak és osztályfőnöküknek (Papp Emese tanárnőnek) a gólyahét programjának megszervezéséért és lebonyolításáért, valamint Tóth Gabriella igazgató asszonynak, hogy lehetőséget adott a gólyahét nagyszerű hagyományának ápolására és folytatására.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!



Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Gólyahét 2016`
Árpád nap 2016`
2016.10.17.
Kommentek

 

     2016. szeptember 22-én tartottuk az iskolánkban évtizedes hagyományokkal rendelkező Árpád-napi kirándulást. Ennek lényege, hogy egy szeptember végi napon az iskola közös kirándulást tesz, többnyire Budapest úti céllal. Korábban voltak olyan tanévek is, amikor nem a fővárosba, hanem Szegedre utaztunk. Az úti célt mindig az iskolai Diákönkormányzat jelöli ki.

     Idén is így történt, az utazás konkrét céljait pedig az osztályfőnökök és osztályaik határozták meg.  Igazán változatos programokat sikerült leszervezni, ám ez azért nem volt olyan egyszerű dolog. Ahhoz, hogy diákjaink és tanáraik ingyen utazhassanak a vasúton, bizonyos múzeumokat meg kell látogatniuk, oda előre be kell jelentkezniük (gyakran időpont egyeztetéssel). Ezúton is köszönjük Hegedűsné Kővágó Katalin tanárnőnek a vasúton való utazásunk előkészítését és megszervezését. Nézzük tehát, mely osztályaink mely fővárosi nevezetességekhez látogattak el!

   A kilencedik évfolyamosok egy része a Magyar Mezőgazdasági Múzeumot választotta, ahol a különféle állandó kiállítások (például vadászati, halászati) mellett épp a magyarországi kistelepülések közmunkaprogramjai során megtermelt/elkészített helyi termékekből álló vásár és kiállítás zajlott. Ennek következményeként különféle ételek –kenyérlángos, kolbászfélék, lekvárok stb. – kóstolójára is sor kerülhetett mindenki nagy örömére. A további program a Fővárosi Állat és Növénykert meglátogatása volt. A kilencedikesek másik osztálya és a tizedikesek az Ability parkban szerezhettek tapasztalatot interaktív formában arról, hogyan élik mindennapjaikat a különféle fogyatékkal élő embertársaink. Alkalmuk volt kipróbálni többek között a vaklabirintust, a kerekes székes akadálypályát, vagy a különféle érzékszervi játékokat. Ezek után a Budai Várban, a Hadtörténeti Múzeumban gyarapíthatták történelmi, hadtörténeti ismereteiket.

     A felsőbb évfolyamosok, azaz a tizenegyedik és tizenkettedik osztályos diákok először a János-hegyről induló libegőn csodálhatták meg Budapest csodálatos panorámáját, amihez azért valljuk be, nem kis bátorság kellett, de a látnivalók minden bizonnyal kárpótolták az eleinte kissé megszeppent gimnazistáinkat. Innen a Terror Háza Múzeumhoz vezetett útjuk, ahol szembesülhettek 20. századi történelmünk két totális diktatúrájának, a nácizmusnak és a kommunizmusnak az embertelen arcával. Természetesen megtekintették az 1956-os forradalommal és a szovjetunióbeli kényszermunkatáborokkal/GULAG táborokkal kapcsolatos tárlatokat is. Mindehhez szakavatott tárlatvezetők biztosították a pontos történelmi tényanyagot.

         A visszafelé való utazás előtt lehetőség nyílt arra is, hogy tanulóink „elmerüljenek” Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontjának forgatagában és a hosszú, tartalmas kulturális programok után kissé lazább nézelődésen vehessenek részt.

    Összegzésként elmondható, hogy ez az Árpád-nap ezúttal is jókedvűen, élményekben gazdagon telt el és hogy alig várjuk már a következőt…

Jeremiás Csaba

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!


 -

Árpád nap 2016`
Árpád nap 2016`
Árpád nap 2016`
Árpád nap 2016`
Árpád nap 2016`
Árpád nap 2016`
Gólyatábor 2016
2016.09.08.
Kommentek

2016. augusztus 29 – 30. között került sor a hagyományos AFG-s gólyatáborra Ópusztaszeren a templom melletti katolikus plébániához tartozó vendégházban.

    A reggeli gyülekező az Árpád Fejedelem Gimnázium és Szakgimnázium előtt volt és onnan indultunk biciklivel a szomszédos településre. Akinek esetleg nem volt biciklije (mert például távolabbi településről érkezett), azt autóval vitték ki a tanárok. A szállás elfoglalása után rögtön ismerkedő játékokkal foglaltuk el magunkat. Az első játék egy memórialánc volt, ebben nevünk mellé egy a keresztnevünk kezdőbetűjével kezdődő állatnevet kellett mondanunk és persze megjegyeznünk a többiekét. Ezután a „Fusson, akinek a…” elnevezésű játékot játszottuk, amely rendkívül viccesnek bizonyult és nagyon sokat nevettünk egymáson.

   A finom ebéd elfogyasztása után egy kis pihenő következett, majd két lovaskocsin kocsikázni indultak a két kilencedik osztály gólyái. Körülbelül egy óra alatt bejártuk Ópusztaszert és ez a program is nagyon jó hangulatban telt el. Visszaérkezésünkkor Kormány-Elekes Gabriella tanárnő már javában főzte a gulyáslevest, melynek elfogyasztása közben lehetőség adódott arra, hogy azokat is jobban megismerjük, akiket esetleg még nem ismertünk meg a korábbi foglalkozások, programok alatt. Késő délután még egy erdei zászlókereső versenyre is sor került.  A gólyák többsége többágyas szobákban, kisebb része pedig sátorban aludt az éjszaka folyamán. Vagyis alig aludt, mert az éjszaka nagyobb része folyamatos beszélgetéssel, viccelődéssel telt el.

   Reggel szerencsére viszonylag sokáig aludhattunk és a reggeli elfogyasztása után a fiúk focizni indultak Jeremiás Csaba tanár úr vezetésével. Az idő nagyszerű volt, a srácok rendesen elfáradva tértek vissza a szállásra. Ezalatt Nemes Nagy Adrienn tanárnő vezetésével a lányok rendet raktak, összepakoltak majd pedig beszélgettek.

   Az ebéd elfogyasztására az ópusztaszeri Kemencés Csárdában került sor. Visszatérve összecsomagoltuk a sátrakat és elkezdtünk készülődni a hazainduláshoz.

    Nagyon jól érezük magunkat, mert a foglalkozások humorosak, kreatívak voltak. Sikerült jobban megismernünk egymást és leendő osztályfőnökeinket (Nemes Nagy Adrienn tanárnő a szakgimnazistáké, Jeremiás Csaba tanár úr a gimnazistáké). A gólyatábor jó alkalom volt arra, hogy a kilencedikes osztályok összekovácsolódva kezdjék meg középiskolai tanulmányaikat.

   Köszönjük Kormány-Elekes Gabriella Diákönkormányzatot segítő tanárnőnek a tábor megszervezését és Molnár Fanni tizenegyedikes, valamint Babos Kitti tizedikes diákönkormányzatos tanulóknak a programok lebonyolításában nyújtott segítségét, ezenkívül Antal Imre plébános úrnak, hogy iskolánk rendelkezésére bocsájtotta a vendégházat!

 

 

Sugár Viktória és Sutka Máté

Kilencedikes gólyák

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!



Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gólyatábor 2016.
Gratulálunk!
2016.04.01.

 

Travány KataTravány Kata kiváló dzsúdós, iskolánk 9. a osztályos tanulója súlycsoportjában az ifjúsági A bajnokságon harmadik, a junior magyar kupán második, az ifjúsági diákolimpia országos döntőjén pedig első lett. Kata elismerésre méltó, kiemelkedő sportolói tevékenységéről a Délmagyarország című napilap március 23-ai számában cikket is közölt.

További sok sikert kívánunk Kata sportolói karrierjéhez!

NEM SZOKVÁNYOS TÖRTÉNELEM ÓRA AZ IDŐSEK OTTHONÁBAN
2016.02.17.

Az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakközépiskola harminckét tanulója vett részt a Családbarát Ország Program keretében január 27-én, szerdán a kisteleki Napsugár Otthonban megtartott „Élő történelem” elnevezésű foglalkozáson. Az eseményrésze volt a Napsugár Otthon Lakóiért Alapítvány „Fogd a kezem és cserébe megmutatom, mit rejt a világ” című pályázatának.

Ennek keretében a történelem iránt érdeklődő diákok nem szokványos módon jutottak érdekes, izgalmas és időként megrendítő információkhoz. A program célja, hogy a gyerekek olyan személyek beszámolói alapján bővíthessék tudásukat, akik személyesen élték meg a második világháború eseményeit, a felszabadulás és a szovjet megszállás mindennapjait. Az a lehetőség, hogy a fiatalok személyes történeteket hallhattak a világháborúval kapcsolatban azért is rendkívül fontos, mert ma már alig-alig vannak élő tanúi ennek a barbár, embertelen korszaknak.

   Az előadást Géczi Balázsné „Manci néni” kezdte, aki kislányként tapasztalta meg a háborús időket. Tőle tudhatták meg a tanulók, mennyi félelem és rettegés közepette várták a bevonuló szovjet csapatokat a kistelekiek, és beigazolódtak a félelmeik azzal kapcsolatban is, hogy a felszabadítók bizony elviszik az élelmiszert, a jószágot, a nőkkel, lányokkal pedig szörnyű terveik vannak. Manci néni a leány testvéreivel hetekig bujkált a kukoricásban, erdőben, a szőlősben attól tartva, hogy a rájuk bukkanó orosz katonák megerőszakolják, bántalmazzák őket. Végül szerencsésen „megúszták” a felszabadulást, de az átélt rettegést a mai napig nem tudja elfelejteni. Néhány percben megismerhettük Manci néni élményeit, véleményét az ötvenes évek téeszesítésével, a kuláküldözéssel kapcsolatban is.

A következő előadást a nyolcvankilenc éves sándorfalvai születésű Dobó János tartotta. Mivel Sándorfalván viszonylag gyorsan átvonult a front, János bácsi nem a háborús élményeit, hanem a harmincas-negyvenes évek mindennapjait mutatta be: az iskolába járást, a földeken zajló munkát, a megélhetés gondjait. A diákok számára furcsa lehetett hallani, hogy a korabeli gyerekek akár napi 4-5 órát is gyalogoltak csak azért, hogy eljuthassanak az iskolába, valamint hogy a napi munkaidő szó szerint napkeltétől napnyugtáig tartott Pallavicini őrgróf birtokán.

A harmadik történetmesélő Ancsányi Mátyásné „Erzsike néni” volt, aki Sövényházán született, később pedig Sándorfalván telepedett le. Hat éves volt a világháború kirobbanásakor. Mindenki összeszorult szívvel hallgatta, amikor könnyek között mesélte el, hogy az 1943-ban katonaként bevonuló édesapját soha többé nem láthatta. Rossz emlékei nem maradtak az oroszokkal kapcsolatban, a negatív benyomásai inkább a Rákosi-korszakhoz kapcsolódtak.

    A visszaemlékezések után a diákokon volt a sor, hogy kérdéseket tegyenek fel. Így ismét magánelbeszéléseken keresztül bővült tudásuk a zsidóság elhurcolásával, a grófi világgal vagy az ötvenes évek sztálinista padlássöpréseivel kapcsolatban. 

A diákok végig csendben, érdeklődően, aktívan viselkedtek.

Az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakközépiskola ezúton is szeretné megköszönni a meghívást és a vendégül látást a Napsugár Otthon vezetőjének, dolgozóinak, valamint a három szép korú mesélőnek, akik történeteikkel közelebb vitték a múlthoz a jövő nemzedékét.

Jeremiás Csaba




NEM SZOKVÁNYOS TÖRTÉNELEM ÓRA AZ IDŐSEK OTTHONÁBAN
NEM SZOKVÁNYOS TÖRTÉNELEM ÓRA AZ IDŐSEK OTTHONÁBAN
NEM SZOKVÁNYOS TÖRTÉNELEM ÓRA AZ IDŐSEK OTTHONÁBAN
Szalagtűző Bál 2016
2016.02.15.

A Szalagtűző Bálon készült képek és videók már megtekinthetőek honlapunkon!

Szalagtűző Bál 2016



 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -

Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Szalagtűző Bál
Betlehemes
2016.01.13.

Betlehemes

Évek óta hagyomány Kisteleken, hogy betlehemest mutatnak be a hittanos diákok az utolsó adventi héten a középiskola tanulóinak. A magyar néphagyományokban gyökerező színjáték célja, hogy mindenki átérezze az ádventi hangulatot. Most is, mint minden évben ezt a célt maradéktalanul teljesítették, hiszen betlehemesük a karácsony előtti hét, a téli szünet előtti hét fénypontja volt.

 

Ebben az évben a szokásosnál is nagyobb várakozás előzte meg előadásukat, hiszen tudtuk, hogy egy nemzetközi versenyre is készülnek vele. Nem csalódtunk, hiszen egy minden tekintetben professzionális előadás részesei lehettünk. Jó volt hallgatni a gyerekek ízes dél-alföldi kiejtéssel előadott szövegét, mely ötvözte a humort és az áhítatot. A jelmezek és kellékek, az énekek és a tánc szerves egységet alkottak.

 

A 11 fő- és a számos mellékszereplőtől, felkészítő tanáraiktól Harmath Józseftől és Frányó Judittól olyan ajándékot kaptunk, ami nem a fa alá került egy feldíszített csomagban, hanem egyenesen a szívünkbe juttatta a szeretet örömét, Jézus születésének történetét, a karácsony üzenetét.